Marketingový život na druhém konci republiky

Když jsem minulou sobotu na Digisemestru se zatajeným dechem a nastraženýma ušima poslouchala každé slovo (kterému jsem rozuměla) Marka Ritsona, uvědomila jsem si pár věcí. Všechny ty věci dost ovlivňují můj marketinogový život. Život, který nežiju v centru marketingového dění naší republiky, ale na jeho opačném konci. Takže někde mezi tím koncem a středem jsem přišla na to, že:

Vzdělání především

Když mi přišel mail, že mě vybrali na Digisemestr, byla jsem nadšená. Vděčná za možnost získat tolik informací, potkat se s lidmi jako je právě Mark Ritson a tak trochu změnit prostředí. Věděla jsem, že to bude náročné, přece jenom 13 týdnů cestování mezi Prahou a Ostravou (všem Pražákům teď naskočila husí kůže – taková dálka 😳) a ještě k tomu o víkendu, nebude jen tak. Pořád mě ale lákala představa nových poznatků, které bych jinde než v Praze, v rámci této republiky, nezískala. Nebo ano?

Informace na dosah Saxsániny ruky

Myslím si, že bych ty možnosti a informace, které každou sobotu získávám, ani zdaleka neměla, kdybych nezvedla zadek a nejela do Prahy. Tohle říkám s trochou smutku v srdci, protože jsem si uvědomila, že to, že se v Ostravě takhle husté akce nekonají, není proto, že by jejich tvůrci nechtěli, ale proto, že o to nemáme zájem. Možná mě teď budete kamenovat a vykřikovat, že to není pravda, že je v Ostravě spousta akcí. Ano je, neříkám, že jsme na nule, ale je to zkrátka pořád dokola to samé v naší malé ostravské marketingové bublině. Jakákoliv větší investice nebo námaha není vítána.

Na začátku byla změna

Strašně rychle se umím nadchnout, když mě zaujme nějaká skutečnost. Nicméně stinná stránka věci je, že mnohdy nad tím ani nepřemýšlím. Stejně tak tomu bylo, když náš primátor prohlásil, že chce dostat markeťáky do Ostravy. Samozřejmě že první, co mě napadlo, bylo: „Jasně, Ostrava jako marketingové centrum zeměkoule.“ Jsem totiž člověk, který by chtěl, aby Ostrava byla opravdu středem vesmíru. Nyní, asi po 3 týdnech a zkušenostech z Prahy, se ptám: „Je to ten cíl? Opravdu by mělo být více markeťáků v Ostravě? A kde začít tu změnu?“ Dnes už vím trochu víc, změna začíná u nás, u Ostraváků a přístupu ke vzdělání. Však to znáte, Mohamed a hora.

Mysleme jinak

Tenhle hodně známý claim jsem použila záměrně. Když jsem se na téma oné změny bavila s jedním markeťáckým kamarádem, v jedné (nejen) věci měl pravdu. Ostrava marketingová potřebuje změnit myšlení a dostat možnost opravdu ukázat, co v ní je. O tom, jestli je správná cesta přesunout centrálu Ogilvy CZ do Ostravy, to není. Je to především o tom, že bychom si měli vybrat vlastní cestu, která nebude kopírovat zajeté koleje jiných měst a stát se symbolem toho, že změna je možná, ale chce hodně velký krok mimo komfortní zónu.

Foto: marketingweek.com

Mohlo by vás zajímat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *